Copiii de la sat, stresați sau triști în perioada sărbătorilor. Care sunt motivele?


Un studiu recent arată că perioada sărbătorilor nu reprezintă doar bucurie pentru mare parte din copiii și adolescenții din mediul rural al României.
Peste 75% dintre copiii de la sate nu au mers niciodată la un spectacol de Crăciun sau într-o excursie în vacanța de iarnă, dar le-ar plăcea să o facă, arată un studiu realizat de fundația World Vision România.
Şase din zece copii de la sate (58,8%) nu au avut ocazia să viziteze un târg de Crăciun, deși își doresc acest lucru, iar un sfert dintre adolescenții din mediul rural (25,8%) vor să meargă pentru prima dată la un astfel de târg. De asemenea, trei sferturi dintre copiii de la sate (peste 75%) nu au mers niciodată la un spectacol de Crăciun, dar ar fi încântați să o facă, iar aproape jumătate dintre adolescenți (45,2%) împărtășesc aceeași dorință.
În plus, mai mult de șapte din zece copii din mediul rural (76,5%) nu au avut niciodată ocazia unei excursii în vacanța de iarnă, iar peste jumătate dintre adolescenți (peste 53%) sunt la rândul lor dornici să trăiască această experiență de sărbători.
Același sondaj arată că mai mult de opt din zece copii (peste 86%) nu au fost niciodată la cinematograf în vacanța de iarnă, iar peste șase din zece adolescenți (60,6%), de asemenea, nu au trăit această experiență.
Printre emoţiile copiilor şi adolescenţilor de Crăciun se numără stresul, tristeţea sau plictiseala. Şapte din zece copii şi adolescenţi se simt trişti sau plictisiţi în vacanţa de iarnă, din diferite motive. Majoritatea copiilor şi adolescenţilor se gândesc că nu se mai pot juca ca altă dată cu zăpadă, nu au prieteni cu care să joace, dar și pentru că în satul lor nu se păstrează tradițiile de sărbători ca odinioară.
De asemenea, doi din zece copii (19%) sunt triști în perioada sărbătorilor pentru că își văd părinții stresați din cauza banilor.
Mai mult de unu din zece copii (14,5%) de la sate se simt triști sau plictisiți în perioada de sărbători pentru că nu au nimic distractiv de făcut, iar 12,7% sunt abătuți la gândul că nu vor avea nimic interesant de povestit când se vor întoarce la școală. Doar 1% dintre adolescenţi spun că nu au motive de stres în perioada sărbătorilor de iarnă.

Restul de 99% dintre adolescenţi sunt stresaţi din diverse motive:

pentru peste 60% dintre adolescenți, temele încărcate reprezintă un factor de stres în perioada vacanței de iarnă;
pentru patru din zece adolescenţi (37,6%) treburile din gospodărie în preajma sărbătorilor reprezintă un alt motiv de stres;
unu din cinci adolescenți (17,2%) se simte trist sau stresat în vacanța de iarnă pentru că vede pe social-media tineri care se distrează mai mult decât ei;
pentru peste 15% dintre adolescenți dinamicile conflictuale în familie (între nepoți, părinți și bunici) reprezintă un motiv de anxietate în perioada sărbătorilor.

Doi din zece părinți spun despre copiii lor că sigur sau cel mai probabil nu vor merge la colindat iarna aceasta. În rândul adolescenţilor, mai puțin de o treime (30,2%) plănuiesc să meargă cu uratul de aceste sărbători (cu colindul, plugușorul sau alte tipuri de urături).
Dorinţele adolescenţilor în perioadă sărbătorilor de iarnă: mai puţin alcool şi risipă alimentară, egalitate de gen la treburi în gospodărie şi soluţii prietenoase cu natura.
Sondajul a fost făcut pe un eșantion de 825 de părinți dintre care 89% sunt din mediul rural, iar restul sunt din comunități urbane dezavantajate; 535 de adolescenți, dintre care 83,4% sunt din mediul rural, iar restul sunt din alte comunități urbane vulnerabile.
De Moș Nicolae, fundația a lansat campania „Iarna pe o altfel de uliță” prin care vrea să ofere o primă altfel de experiență în perioada sărbătorilor de iarnă (precum mersul la un târg de Crăciun, la cinematograf, la un spectacol de Crăciun sau în alte excursii) pentru 2.500 de copii din mediul rural.
Sursă foto: jurnalul.ro

Source link

About Gabriel Popescu

Gabriel Popescu este un jurnalist cu o pasiune profundă pentru storytelling-ul autentic și dezvăluirea poveștilor care contează. Cu o experiență bogată în domeniul jurnalismului, Gabi și-a construit o reputație solidă ca un narator priceput.

Check Also

Timotion, alergarea caritabilă din Timișoara, așteaptă proiectele

Cea mai mare campanie de strângere de fonduri cu tematică sportivă din vestul României, Timotion, …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *