Proiectul „Ghișeul Unic” introdus de Primăria Lugoj pentru modernizarea serviciilor oferite de administrația locală cetățenilor, prin mijloace electronice, are deja înscrise peste 500 de conturi.
Primăria Lugoj are în vedere în 2024 o promovare mai largă în rândul populației a utilizării aplicațiilor de Internet, pentru reducerea aglomerărilor la ghișeele și birourile instituției. Până în prezent, „Ghișeul Unic” din primărie are înregistrate peste 500 de conturi. Majoritatea celor care s-au înscris sunt persoane fizice, la care se adaugă colaboratori ai primăriei și câteva firme din oraș.
„Prin Ghișeul Unic din cadrul Primăriei se pot solicita diferite documente, autorizații de urbanism, comerciale sau se pot plăti taxele, impozitele ori amenzile. Serviciul va putea fi îmbunătățit în funcție de problemele ce vor fi constatate pe parcursul accesărilor de către utilizatori. De asemenea, în 2024 se va lucra la îmbunătățirea timpului de răspuns al diferitelor birouri, la solicitările adresate”, a transmis Primăria Lugoj.
În prezent, un certificat fiscal sau un nomenclator stradal se eliberează în 2-3 zile și se încearcă reducerea timpului de răspuns la doar o zi. La fel și în cazul certificatului agricol pentru delimitarea suprafețelor. Mai dificil este la serviciul urbanism, unde răspunsul este de 15 zile, din cauza procedurilor legale de verificări, care sunt necesare, dar administrația locală promite că pentru unele documente se va încerca reducerea timpului de răspuns. Accesarea „Ghișeului Unic” se poate face doar prin deschiderea unui cont personal, pentru deținătorii de proprietăți, clădiri, terenuri, mașini, societăți comerciale sau unități economice.