Comunitățile rurale și urbane, din județul Caraș-Severin, se pot înscrie pentru găzduirea taberelor de vară, cel mai mare proiect educațional de tabere din Banatul de Munte.
Începând de astăzi, 17 ianuarie, până la sfârșitul lunii, Departamentul de Tineret al Episcopiei Caransebeșului dă startul înscrierilor comunităților rurale și urbane, din județul Caraș- Severin, pentru găzduirea unei tabere de vară, marca TDIS.
Cu binecuvântarea Preasfințitului Părinte Lucian, Episcopul Caransebeșului, cea de-a șaptea ediție a celui mai mare proiect educațional de tabere din Banatul de Munte – „Împreună pentru copiii noștri” își propune să ofere, și în acest an, copiilor de toate vârstele, oportunități de formare și dezvoltare, creștere în plan spiritual și personal, divertisment și socializare chiar la ei acasă.
Programul de tabere se adresează atât copiilor și tinerilor, cât și părinților și familiei extinse, în egală măsură, și își propune și în acest an să ofere contexte de dezvoltare comunitară în localitățile gazdă, atât prin generarea unor evenimente de câte trei-cinci zile, prilejuite de organizarea taberelor, dar și prin crearea unor premise de dezvoltare a unor structuri de tineret la nivelul comunității.
Important de precizat este faptul că, pentru anul 2025, vor fi organizate cel mult 10 tabere de tipul TDIS și TDIF. Astfel, reprezentanții comunităților rurale și urbane, din județul Caraș-Severin, care doresc să găzduiască una din taberele educaționale pentru copii și tineri, sunt rugați să completeze formularul destinat tipului de comunitate în parte, prin care își manifestă, pentru moment, dorința de a organiza o tabără, în vara acestui an.
În urma acestei perioade de înscriere, echipa de organizare a proiectului va realiza selecția celor 10 comunități care vor găzdui cele 10 tabere ale acestui an, asigurându-se transparența și comunicarea deschisă, pe parcursul perioadei de selecție, cu acele comunități care vor completa formularul de înscriere.
„Pentru fiecare nou an și fiecare nouă ediție a TDIS ne dorim ca munca noastră, ca echipă de organizare, dar și ca echipă de voluntari deja formați sau în formare, să fie specifică, bine concentrată pe fiecare acțiune și atelier în parte și specializată. Astfel, cu binecuvântarea ierarhului nostru, s-a ajuns la concluzia că organizarea unui număr de 10 tabere, în acest an, este o cifră rezonabilă pentru atingerea obiectivelor propuse de noi în scopul oferirii unei calități mult mai ridicate a activităților oferite în desfășurarea taberelor și mai ales în procesul de pregătire a echipei noastre de voluntari și de organizare a proiectului, pe care, pe de-o parte, dorim să o perfecționăm, iar pe de altă parte să o creștem numeric și calitativ. În acest sens, noua perspectivă de desfășurare a taberelor noastre de vară ne ajută să ne restructurăm munca și să îmbunătățim activitățile oferite, echipa și nivelul de pregătire al ei”, povestește Anita Radics, coordonatorul rețelei de voluntari TDIS.
Pentru înscrierea comunităților rurale și urbane în proiect, este necesară completarea formularului electronic de mai jos, cu precizarea că termenul limită până la care acesta poate fi completat este vineri, 31 ianuarie 2025. Formularul poate fi completat de către un reprezentant al partenerilor locali implicați, respectiv: preot paroh, director de școală sau
profesor delegat, primar, viceprimar sau alt funcționar delegat de autoritățile publice locale.
Formularele pot fi completate accesând linkurile de mai jos, astfel:
●Pentru comunitățile rurale (taberele TDIS), se va completa acest link:
●Pentru municipii și orașe (taberele TDIF), se va completa următorul link:
Selecția comunităților care vor găzdui tabere în vara acestui an, va avea loc în data de 14 februarie, în cadrul unei ședințe de lucru a Departamentului de Tineret, prezidată de către Preasfințitul Părinte Lucian, Episcopul Caransebeșului, după ce atât perioada de înscriere a comunităților, cât și cea dedicată înscrierii tinerilor care doresc să activeze ca voluntari în cadrul acestor tabere, vor ajunge la final.
Selecția va avea în vedere criterii precum: capacitatea, deschiderea și disponibilitatea comunităților de a găzdui tabăra și a sprijini desfășurarea activităților; perspectivele de continuare a activităților în comunitate, după încheierea taberei, prin menținerea activă a nucleului de copii și tineri; experiențele avute în anii anteriori, avându-se în vedere, totodată, ca proiectul să ajungă și în comunități noi din eparhia noastră.